Škola poskytuje ucelené základní vzdělání s důrazem na praktické využití získaných vědomostí a dovedností. Žák získá prohloubený a ucelený obraz světa, do kterého vstupuje jako aktivní člen společnosti, který přispívá k jejímu rozvoji a který přijímá zodpovědnost za to, co a jak koná a kým se stává.
Žáci se spolupodílejí na vytváření pravidel školy, třídy, pracovní skupiny a přiměřeně věku a možnostem předmětu se podílejí i na výběru obsahu vzdělávání. Škola rozvíjí vztahy mezi žáky navzájem, vytváří studijní skupiny žáků z různých ročníků, které dále spolupracují v rámci meziročníkových i celoškolních projektů.
Tematická a projektová výuka posiluje vztahy napříč předměty i obory a vede k pochopení světa v souvislostech. Příprava, realizace, výstupy a evaluace projektů zvyšují efektivitu vyučovacího procesu. Projektové a tematické dny podporují spolupráci žáků a pedagogů. Na 2. stupni se projektová a tematická výuka odehrává především během projektových a tematických dnů, vždy dvou v každém měsíci. Žáci mají možnost vybrat si z nabídky tří možností. Škola se účastní některých projektů ve spolupráci s jinými organizacemi, využívá ve výuce například dobrovolníků z projektu Den pro školu nebo vzdělávací platformu v oboru současného výtvarného umění Máš umělecké střevo. Využíváme také mnoho lektorovaných programů pro žáky, např. z projektů Zdravé dospívání, Výchova a hodnoty, Digiděti.
Žáci 1. stupně jezdí pravidelně na zimní lyžařský výcvik, školu v přírodě a tzv. puťák. Žáci 2. stupně pravidelně absolvují adaptační kurz (6.+7. ročník a 8. + 9. ročník), lyžařský výjezd a na závěr školního roku společný vícedenní výlet. Dvoudenní tzv. puťáky jsou v několikrát v roce v nabídce tematických a projektových dnů).
Škola vede žáky v orientaci v digitálním prostředí a vede je k bezpečnému, kritickému a tvořivému využívání digitálních technologií. Všichni žáci mají školou zřízen osobní přístup do aplikace umíme.to, která slouží jako rozsáhlá cvičebnice, díky níž si pevně osvojují znalosti a dovednosti. Skrz umime to může učitel zadávat individuální i skupinové úkoly, systém je zkontroluje a poskytne přehledně výsledky přístupné také zákonným zástupcům.
Třídnické hodiny probíhají v každé třídě 1. i 2. stupně pravidelně jednou týdně. Každý první týden v měsíci probíhá na zahradě celoškolní kruh, kde si jednotlivé třídy, skupiny i jednotlivci sdělují své zážitky, úspěchy, plány i problémy. Jednou v měsíci se sejdou všichni žáci II. stupně. Tím škola rozvíjí občanské a sociální kompetence žáků, učí je odpovědnosti za sebe, svoje okolí i komunitu, ve které žijí. Pedagogové pracují neustále na soudržnosti kolektivu třídy i celé školy. Cíleně vytvářejí příležitosti nebo využívají náhodných příležitostí pro jeho formování: učitel upřednostňuje řešení aktuálního konfliktu před plánovanou výukou, modeluje žákům vhodné chování, pozitivně posiluje žádoucí chování.
Učitel cíleně buduje prostor pro vyjádření aktuálních potřeb žáků, tím je vede k rozvoji jejich jedinečnosti, sebevědomí a kreativity.
Mezi klíčové vyučovací metody, techniky a strategie, mj. patří:
Školní vzdělávací program ZŠ Těptín s.r.o. ke stažení níže
Máme školáků
Domácích školáků
Pedagogů
Základní škola Těptín, s.r.o.
Jílovská 884
251 68 Kamenice - Těptín
+420 732 348 805
hryzbilova@skolateptin.cz