Škola poskytuje ucelené základní vzdělání s důrazem na praktické využití získaných vědomostí a dovedností. Žák získá prohloubený a ucelený obraz světa, do kterého vstupuje jako aktivní člen společnosti, který přispívá k jejímu rozvoji a který přijímá zodpovědnost za to, co a jak koná a kým se stává.
- utváření prostoru pro individualitu - Tvoříme třídy s menším počtem žáků, máme zpravidla 4 až 16 dětí v jedné třídě. Výukové a výchovné cíle, požadavky na žáka, učivo, organizační formy, výukové a výchovné metody jsou přizpůsobovány dětem - jejich věku, vyspělosti, nadání, povaze, individuálním zvláštnostem, stupni pokročilosti, dosavadní úrovni znalostí a schopností, učebnímu a kognitivnímu stylu, pracovnímu tempu, zdravotnímu stavu, rodinnému zázemí, potřebám, preferencím atd.
- hodnocení slovní a písemnou formou, důraz na prožitek - Děti jsou hlavními iniciátory svého učení. Zpočátku se učí spontánně, později vědomě formulují otázky a bezprostřední vzdělávací cíle, plánují a organizují si vlastní učení. Učitel je ten, který nabízí cestu, učebnice v naší škole představuje jen jeden z mnoha informačních zdrojů. Východiskem je důvěra ve vnitřní zdroje dítěte, v jeho touhu po poznání, potřebu učit se, samostatně objevovat a porozumět svému okolí. Děti si nejlépe a nejtrvaleji pamatují to, co se učily ze svého zájmu, ve chvíli, kdy byly na učení připraveny. Výsledky učení, tj. nové vědomosti, dovednosti, pochopení souvislost a vlastní tvorba jsou pro děti největší odměnou. Chyba je přitom chápána jako přirozený jev v procesu učení, jako příležitost k novému řešení problémů a zdroj nových poznatků. Zpětnou vazbu dítě získává reflexí vlastního učení a pokroku, porovnáním vlastní práce s předlohou, v diskusi se spolužáky nebo učitelem. Slovní hodnocení učitele je jednou z forem této zpětné vazby.
- učení ve věkově smíšených třídách - Vzhledem k vysoké míře individualizace učení každé dítě postupuje svým tempem, diferenciace obtížnosti učiva je proto samozřejmostí. Lidské učení je sociální, děti se zcela spontánně a přirozeně učí jeden od druhého, trvalost zapamatovaných poznatků a osvojených dovedností je přitom vysoká. V atmosféře spolupráce a pomoci odpadá stres z atmosféry soutěžení.
- prostředí školy je uzpůsobeno dětem, důraz je kladen na pobyt venku, děti jsou ve spojení s reálným světem - Učení probíhá přirozených způsobem s možností volného pohybu. Prostředí školní budovy je přehledné, účelné, s odpočinkovou zónou ve vestibulu školy. V čase výuky i čase odpočinku využíváme kromě kmenových tříd i prostor školní zahrady, veřejná prostranství v naší obci, přírodu v blízkém okolí. Pestrá škála školních akcí dětem umožňuje nacházet souvislosti a uplatňovat získané znalosti a dovednosti při řešení praktických životních situací.
- pěstování odpovědnosti spoluúčasti žáků na rozhodování - Umožňujeme dětem, aby se podílely na rozhodování o svém učení a o životě ve škole. Tím je učíme odpovědnosti za učiněnou volbu, za respektování pravidel, za sebe sama, za jejich okolí.
- partnerský, respektující vztah mezi žákem a učitelem, snaha získat žáka pro vyučování - Ochota a schopnost učitele pozitivně žáky motivovat, podporovat jejich kvality i originalitu a respektovat vývojové zvláštnosti. Jeho největším úkolem je dítěti pomáhat, radit a připravovat mu prostředí pro samostatné, aktivní učení.
- rodiče jsou vítanými partnery školy - Rodiče se mohou aktivně podílet na chodu školy, být přítomni ve výuce a vstupovat do procesu výchovy a vzdělávání (po dohodě s pedagogy).